Sunday 6 May 2012

baik dengar cakap mak dan ayah

pesan mak:
ok eda dgr nie kalau kau masuk U=7 thun na dapat ijazah tapi kalau kau masuk f6/IPG=5thn  stengah kau dapat ijazah ,, sekarang orang dah tak ambik diploma na keje ,, semua ambik ijazah jer ,.lagi pon hutang ta banyak .,memang seronok bila dengar masuk U ..tapi dengar cakap mak nanti ko dgn iwan(abg) keluar same2 ambik ijzah ,,fikir masa .,jgn mudah terpengaruh ,,yang menanggungnya kau ,,
pesan ayah:
bagus juga masuk belajar f6/IPG ,,lagi pon perempuan .,ayah tak kesah akan belaja ,,,ALHAMDULILLLAH

tak berani nak lawan cakap mereka kalau hal masa depan ,, dorang lebih makan garam dari aku ,, ramai sedare aq setuju dengan cakap mak dan ayah aku ...cita-cita aku memang na jadi cikgu ., adik beradik mak aku semua jadi cikgu ,,, dorang semua msuk f6/IPG .,.,semua berjaya jadi ckgu ,, jadi baik aku dengar cakap orang yang penah lalui bnda nie semua daripada aku dengar cakap orang yang tah pape tah .,.SEMUA ADA HIKMAH ,,,

No comments:

Post a Comment