Tuesday 13 March 2012

bacalah kepada lelaki

selalunya lelaki nie lambat nak berkahwin,,perempuan plak menggatal ta betempat nak kahwin cepat.,.,memaksa lelaki datang melamar.,bila laki tak bagi respon mulalah melenting gedik dye tu ,,bila tunjuk dekat mak ayah plak ,bila mak ayah tak setuju atas sebab tertentu merajuknya ,,macam orang mati laki ,,tapi si perempuan nie tak paham kenape mak ayah tak izinkan ,,dan kenape laki berat untuk menikahinya.,,.
lelaki yang betul2 iklas dengan kita .,,dye akan menikahi kita sbelom memberi harapan setinggi gunung dan membiarkan perempuan dgn harapan palsu itu ,,dan perempuan yg begitu jujur dan iklas akn menerima lelaki seadanya dan menjadi tulang belakang pada setiap kelemahan lelaki yang akan menjadi suaminya ,,sebab itu allah menciptakan adam dan hawa ,,:)
nie ade story sikit ,,aku dulu penah lah juga bawa teman jumpa mak ayah ,.konon yew series lah ,, yela dah 5 tahun kenal kan ,, bila dah jumpa mak ayah aku tak dew na lebih2 ,, at least dye tau aku kenal dengan sape ,,bape bulan dah belalu mak aku ade dapat mimpi yang aku and budak tu akn berpisah ,, tak mak aku tak kesampaian na bagi tahu ., sebab aku baut mak aku marah ,, mak aku pon terkejut tiba2 dalam fb aku ,, dah ayat broken ,,
lepas aku putus .,aku baru terbace benda nie ,,baru aku tahu kenapa ada separuh lelaki kahwin lambat and kenapa mak ayah memilih and berat untuk melepaskan anak perempuannya ,,lebih baik aku bersedih sekarang daripada aku bersedih lepas kahwin ,,, lebih baik aku cemburu sekarang daripada aku cemburu lepas kahwin ,, lebih baik aku kenal diri aku sekarang daripada kenal diri aku lepas kahwin ,,
lebih baik aku belajar erti hidup sekarang daripada belajar erti hidup lepas kahwin ,,lebih baik aku broken sekarang daripada broken lepas kahwin ,,,
semua nya kena mula dari sekarang ,, diiringi dengan doa dan tawakal ,, jangan lemah dengan setiap dugaan yang allah bagi ,,semuanya untuk persediaan kita pada masa akan datang ,,
ciri-ciri lelaki idaman aku .,.,aku tak menharapkan lelaki yang betol2 sempurna dan alim ,,sebab aku pon tak sempurna sangat, aku terima dye seadanya asalkan dye boleh membawa aku ke jalan yang diredai oleh allah ,, itulah yang aku harapkan ,,

No comments:

Post a Comment